9. prosince 2017

Svícínek z březového špalku

Přemýšlela jsem nad tím, jaký letos vyrobím adventní svícen. Zalíbil se mi nápad vyrobit ho z březových špalíků. Protože máme šikovného dědu, poprosila jsem ho, jestli by mi čtyři špalíčky nenařezal. Děda jich nařezal hned několik, abych si mohla vybrat, tak jsem si jich domů vzala víc a ze zbytku vyrobila samostatné svícínky.

Jestli máte rádi přírodní materiály a jednoduché nepřeplácané dekorace, je tento návod na výrobu vánočního svícínku právě pro vás.
Výroba není složitá ani nijak nákladná. Většinu potřebných věcí máte jistě doma a dřevěné ozdoby se dají koupit v papírnictví nebo třeba v galanterii.


Co budete potřebovat

- březový špalík
- hřebíky
- kladivo
- kleště
- nůžky
- stuhy
- tavící pistole
- brusná houba
- dřevěné ozdoby
. větvičky
- juta



Jak na to?


Než začnete s úpravou špalíků, je potřeba nechat dřevo trochu proschnout. Pokud tedy nebudete mít k dispozici už proschlý kousek.


Na začátku budete muset brusnou houbou malinko obrousit kůru. Svícínek bude hladší a kůra se nebude drolit a odpadávat. Celkově tak svícínek vypadá lépe.

Do středu špalíku zatlučte hřebík, na který pak napíchnete svíčku, aby dobře držela. Vezměte kleště a hlavičku hřebíku zmáčkněte. Jistě to jde vymyslet i lépe, ale já jsem doma nic lepšího na
uchycení svíčky nenašla.

Ustřihněte pruh juty, omotejte kolem svícínku a slepte oba konce tavnou pistolí. Připevněte větvičku a další ozdoby, podle libosti. Na závěr napíchněte svíčku a máte hotovo.