26. února 2018

Batáty zapečené s kuřecím masem a špenátem


Dnešní oběd byla taková rychlovka. Celá příprava mi zabrala asi 20 minut a pak už se vše jen peklo v troubě. Přiznávám, že po tom co jsem dala brambory péct, jsem se natáhla do gauče a odpočívala skoro celou dobu, co syn spal.

Jídlo je díky batátům a mrkvi sladké, takže synovi moc chutnalo. Na talíři nic nezbylo, což mě vážně potěšilo. no a hrášek se špenátem  dodají další barvičku, takže to celé vypadá chutně i na pohled.

Použila jsem malou zapékací mísu 20x15 cm, akorát tak na dvě porce pro syna. Pokud budete vařit pro více osob, musíte si upravit množství surovin. Pro celou rodinu jeden batát stačit nebude a smetany bude také potřeba více, než půl kelímku :-)



* vhodné od zavedení surovin (se smetanou od 1 roku)
Záleží samozřejmě na tom, jak zvládá dítě jíst kousky.


Suroviny

- 1 menší batát
- hrášek
- mrkev
- listový špenát
- kuřecí maso
- olivový olej
- drcený kmín
- sladká paprika
- smetana na vaření (100 g)


Postup

Batát zbavený slupky nakrájíme na plátky. Dno zapékací mísy potřeme olivovým olejem a klademe první vrstvu batátů.

Na batáty nasypeme hrášek, nadrobno nakrájenou mrkev a pokrájený listový špenát. Přidáme také na kostičky nakrájené kuřecí maso. Zasypeme trochou drceného kmínu a sladké papriky a dáme druhou vrstvu batátů.

Vrchní vrstvu batátů pokapeme olivovým olejem, posypeme kmínem a paprikou a podlijeme trochou vody. Mísu zakryjeme alobalem a dáme péct. Dvacet minut před koncem pečení zalijeme smetanou.

Pečeme na 170°C přibližně hodinu a půl.


Dobrou chuť :-)