10. února 2018

Obrázkové puzzle z lego kostek

Tenhle nápad jsem objevila na internetu a líbil se mi tak, že jsem ho musela hned zrealizovat. Je to takové první doma vyrobené a jednoduché puzzle pro nejmenší děti. Mladší děti si trénují postřeh, učí se vnímat detaily, zlepšují jemnou motoriku.
Pokud máte doma starší děti (školkové), můžete puzzle přizpůsobit i pro ně. Starší děti se během hry mohou zábavnou formou učit počítat, skládat slova nebo číselnou řadu. Mohou trénovat také logické myšlení a prostorovou orientaci.

Zatím nemáme Mega Bloks, takže jsem použila kostky z Dupla. I s těmi to šlo, ale kostky Mega Bloks by byly určitě lepší. Jsou větší a snadněji se dětem spojují.

My jsme vyzkoušeli nejjednodušší formu puzzle a to skládání obrázků ze dvou částí. Těžší varianty vyzkoušíme časem. Věřím, že budou syna bavit stejně, jako skládání obrázků.


Co budete potřebovat

- kostky Duplo nebo Mega Bloks
- obrázky na nalepení
- nůžky
- izolepa
- tiskárna

Pokud se vám nechce hledat obrázky na internetu, můžete je vystřihnout třeba z časopisu.

Jak na to?

Nejprve si na internetu najděte nějaké hezké obrázky zvířátek, princezen, autíček nebo čehokoliv, co mají děti rády. My jsme vybrali obrázky krtečka (jak jinak u nás).

Před vytisknutím kostky změřte a podle toho nastavte velikost obrázku.

Obrázky rozstřihněte na půl, na třetiny, čtvrtiny apod. a připevněte izolepou na kostky. Já jsem obrázky rozstřihla jenom na dvě části. U nás to úplně stačilo. Na více částí bych obrázky stříhala pro starší děti. Od dvou a půl let výš.

Obrázky můžete nalepit z jedné nebo z obou stran. Teď už jen stačí ukázat dětem, jak na to a společně se bavit u spojování obrázků.




Další tipy z internetu