1. února 2018

Hledání pokladu v misce mouky

Znáte taky ty chvíle, kdy si něco naplánujete, říkáte si, jak to bude super a ono nic? Já jsem si pro syna jednu úžasnou a zábavnou věc naplánovala na dnešní den.

Chtěla jsem ho zabavit a zkusit něco nového, tak jsem vzala velkou mísu, mouku, fazole a sítko. Představovala jsem si, jak bude nadšený, až bude přesívat mouku a hledat fazolky. Všechno jsem to hezky připravila, ukázala jsem mu, že v mouce je schovaný "poklad" a čekala, až začne hledat.

No, nadšený byl, ale můj nápad se mu nějak nezamlouval. Možná, že kdybych do mouky schovala křupky ve tvaru krtka, hledal by je s chutí. Jenže tam byly fazole. "Si jako, mámo, myslíš, že ti tady budu hledat nějaký fazole?" Takže si zvolil zábavu po svém, nabíral mouku, přesýpal ji ze lžíce do odměrky a byl tak spokojený. I těch fazolek nakonec pár vysbíral.

Po chvíli jsem zkusila vzít několik zvířátek z lega a do mouky je zahrabat. To už syna zaujalo víc a zvířátka v mouce hledal. Měla jsem po ruce jenom zvířátka z lega Duplo. Menší zatím ještě nemáme, na ty je čas, až bude starší. Takže slepice, kočka, želva a pes se našli. Huráá 😃

Co budete potřebovat

- velkou mísu
- mističku
- jedno balení hrubé mouky
- sítko
- fazole/kamínky/korálky

Jak na to?

Mouku a fazole (nebo cokoliv jiného, co vyberete) nasypte do velké mísy a zamíchejte. Hotovo :-) Ostatní už nechte na dětech. Buď se jim rozzáří oči pokaždé, když v sítku najdou fazolku, nebo si to udělají po svém. I tak je to bude bavit a budou mít radost 🙂

Starší děti (3+) vždy mohou počítat, kolik fazolek se jim v sítku objevilo nebo si z nalezených fazolek postavit obrázek.