9. dubna 2017

Úsměv - pro ten jeho udělám cokoliv


Také milujete, když se vaše dítě směje? Smích mého syna je pro mě rajskou hudbou. Nemůžu se ho nabažit.
Je to už nějaký čas, co mě naše sluníčko obdařilo prvním úsměvem. Byl to krásný pocit. To stvořeníčko se na mě směje, má mě rádo. Od té doby jsem se úsměv na jeho tváři snažila vyloudit kdejakou hloupostí.
Směje se na mě, když se probudí a vidí mě u postýlky, směje se, když mu zpívám a říkám básničky, směje se, když na něj dělám obličeje. Směje se, je šťastný a já taky.
Je neuvěřítelné, jak moc mě jeho smích nabíjí energií. Když se směje dokážu zapomenou na všechno, co se ten den nepovedlo.
Proč na nás smích dítěte působí tak pozitivně? Je to jednoduché. Když se dítě směje, je šťastné. Když je šťastné dítě, je šťastný i rodič. To je prostě rovnice, která se nikdy nezmění.
Je důležité si to uvědomit. Dítě je jako houba a nasává atmosféru z okolí a především pocity matky, ať jsou pozitivní nebo negativní. Vy jste ta kotva, díky které se cítí jisté a v bezpečí. Dokáže dokonale vycítit vaši špatnou náladu, stres, strach, nervozitu a napojí se na vaše emoce.
Trávilo u vás v bříšku devět měsíců. Celé těhotenství jste byli jako jedena bytost. Sdílelo s vámi vaše každodenní nálady. Takové spojení po porodu jen tak nezmizí. Vždy, když na vás útočí nepříjemné pocity vzpomeňte na toto spojení s vaším dítětem a řekněte si "stop". Zhluboka se nadechňete a vypusťe všechno negativní z mysli pryč. 
Vždycky, když se na mě syn usměje, musím se usmát také. Je to jako akce a reakce. Najednou je jedno, že ještě před chvílí jsem si myslela, že moje nervy už dál nevydrží.
Jak málo stačí mámě, aby byla šťastná? Úsměv. Úsměv, který nic nestojí, ale pro mámu znamená tolik. Ta láska je neskutečná.