17. dubna 2017

Jak dobít energii? Udělejte si čas sami pro sebe.

Je víkend. Pro mnoho lidí to znamená, že si mohou pospat. Pro mámu ročního lumpíka to znamená vstávat kolem šesté. To by samo o sobě nebylo úplně nejhorší. V šest hodin vstává do práce kde kdo. Kde kdo k tomu ale není v noci vzhůru ještě každé dvě hodiny na kojení, které je proložené utěšováním kvůli rostoucím zoubkům.
Proto v oněch šest hodin nějak nedokážu rozlepit oči. Ležím, oči mám zavřené a jediné, na co se zmůžu, je věta: "Ty už jsi vzhůru, zlatíčko?" Odpovědí mi je plácnutí do obličeje.
Beru si syna k sobě, abych ho nakojila. Když se nasnídá, přeleze mi přes hlavu a jde probudit i taťku. Nakonec si stoupne u čela postele a skáče nám po hlavách oběma. Mezi polštáři ale neudrží rovnováhu, podlomí se mu nožičky, sedne mi na hlavu a prdne si.
Stále se ani nehnu a ležím. Nemůžu se přemluvit, abych vstala. Syn přese mě leze sem a tam. Manžel ho ze mě sundává a přebaluje. Na chvíli mám klid, usínám. Po chvilce mě probouzí synovo výskání. Kouknu na hodinky, abych věděla, kolik minut spánku jsem měla k dobru. Páni, nemůžu uvěřit vlastním očím. Je téměř devět hodin. Vstávám z postele a jdu se podívat do obyváku.
Moje zlatíčko sedí ve svém koutku, je převlečené, spokojené a hraje si. Na stole mám připravenou snídani, manžel je v kuchyni a začíná chystat oběd. Nejdřív jdu dát pusu synovi, pak manželovi. Pokračuji do koupelny, převléknout se a pouštím se do snídaně. Jsem odpočatá a šťastná.
Jsem ráda, že mám manžela, který ví, že mateřská dovolená opravdu není dovolená. Alespoň ne s naším raráškem, co nespí v noci, přes den a neposedí ani u jídla. Jsem ráda, že mám manžela, který bez problému pomůže s úklidem, vařením a dokáže se postarat o syna. Moc dobře vím, že to není pravidlem a vážím si toho.
Je opravdu důležité, aby měla máma chvilku času pro sebe. Aspoň chvilku, kdy ji nikdo a nic nebude rušit. Chvilku, kdy bude moct všechno vypustit a myslet jen na sebe. Já jsem svůj dnešní čas využila na spánek. Víc, jak dvě hodiny v kuse jsem nespala už několik měsíců. Mám pocit, že jsem nabitá energií. Za to, že si své mateřství mohu užívat, patří dík i mému manželovi.