2. prosince 2017

Vánoční ozdoba s otiskem ruky

Už tady máme prosinec a Vánoce pomalu klepou na dveře. Jistě jste už přemýšleli nad tím, jaké
budete pro své blízké s dětmi vyrábět dárečky. Našla jsem jeden moc hezký nápad, který jsme se synem zrealizovali. Vánoční koulička s otiskem ručičky, který je dokreslený tak, že vypadá jako zástup sněhuláčků v závěji sněhu, se bude určitě líbit.


Syn si barvu na ručičky matlá moc rád a otisky dělá ještě radši. Bylo těžké s ním ručičky natiskat tak, aby to opravdu vypadalo, jako ruka. Nakonec se nám to ale povedlo a kouličky vypadají úžasně. Věřím, že udělají radost.


Co budete potřebovat?

- skleněné ozdoby (nejlépe kouličky)
- bílá akrylová barva
- štětce různých velikostí
- akvarelové barvy (nebo tempery)
- lepidlo Herkules
- filc (více barev)
- špejle
- lihový fix


Jak na to?

Natřete dítěti ručičku bílou akrylovou barvou a opatrně udělejte otisk na vánoční kouličku. Lehce
přitiskněte prstíky, aby byl otisk celý. Položte kouličku tak, aby mohla barva zaschnout.

Po zaschnutí otisku na kouličku udělejte kulatým štětcem sníh. Dobře by to šlo udělat i vatovou tyčinkou. Opět nechte barvu pořádně zaschnout. Větší děti to bez problému zvládnou sami. Menším bude potřeba méně nebo více pomoci.

Teď přijde na řadu malování obličejů pro sněhuláky. Já jsem použila akvarelové barvy, ale stejně dobře to půjde i s temperovými barvami.
Obličeje už jsem kreslila já sama. Tak drobné tečky, které musí být namalovány přesně, by zatím synovi prstíky nezvládly. I teď je potřeba nechat barvu zaschnout.

Jako poslední nalepte sněhulákům šály z filcu. Lepidlo jsem nanášela seříznutou špejlí a šlo to tak moc dobře. Tohle je nejtitěrnější práce, u které budou potřebovat pomoci i starší děti.

Na spodek kouličky jsem ještě lihovým fixem napsala synovo jméno a letošní rok.


A je to hotové. Už stačí kouličky zabalit do celofánových sáčků a máte krásný dárek třeba pro babičku a dědu.