1. ledna 2018

Malovaný ohňostroj

Tak co? Vydržely děti vzhůru až do půlnoci, aby viděly rachejtle? Nebo jste je na ohňostroj vzbudili? A nebo jste je nechali spát? U nás jsem do půlnoci zůstala vzhůru jenom já. Syn je ještě malinký, a tak šel spinkat, jako obvykle. O půlnoci jsem ho zvedla z postýlky a společně jsem všichni koukali na tu nádheru. Bydlíme na okraji města na kopci, takže máme celé město jako na dlani. Ten výhled je nádherný. Syn byl z barevných světýlek naprosto unešený. Pořád ukazoval prstíkem a říkal "tam, tam". Když bylo po všem lehl si do postýlky, chytil mě za ruku a zase usnul.


Ježíšek (teta se strejdou) synovi přinesl nové barvičky. Jsou to Color´peps Superhero paint od Maped. Obsahují pět lahviček po 75 ml - svítivě žlutou, oranžovou a růžovou a stříbrnou se zlatou barvou. Na krabičce slibují, že jsou barvy dokonale pratelné z většiny textilií, tak jsem se rozhodla, že to vyzkoušíme. O tom ale až na závěr.

Nové barvičky se nám perfektně hodí na to, abychom si ohňostroj namalovali. Mám tuhle inspiraci v šuplíku schovanou už dlouho. Chtěla jsem malovaný ohňostroj vyzkoušet s dětmi v práci, ale už jsem se k tomu před mateřskou nedostala.

Ráda při tvoření se synem používám netradiční techniky a ani teď tomu nebude jinak. Tentokrát vám jich nabídnu hned několik, abyste si s dětmi mohli vybrat tu, která se jim bude nejvíc líbit.


Technika č. 1 SMRKOVÉ VĚTVIČKY

- temperové barvy
- černý papír
- nádoby na barvy
- smrkové větvičky
- klacík
- provázek/izolepa/drátek

Nejprve přiložte smrkové větvičky ke klacíku a připevněte provázkem, izolepou nebo drátkem. Hotový štěteček namočte do barvy a obtiskněte na papír.


Technika č. 2 RULIČKA OD TOALETNÍHO PAPÍRU

- temperové barvy
černý papír
- nádoby na barvy
- nůžky
- rulička od toaletního papíru

Ruličku na jednom konci nastříhejte a ohněte do pravého úhlu. Nastříhanou část pak namočte do barvy a můžete tiskat.
Tato technika je nejjednodušší na přípravu a otisky jdou s ruličkou lépe než s větvičkami. Pro velký úspěch jsme touto technikou udělali ohňostroj i na velký formát.

Technika č. 3 SEŠKRABÁVÁNÍ TUŠE

- voskovky
- bílá čtvrtka
- černá/tmavě modrá tuš
- štětec
- něco na vyškrabávání (my jsme použili konec lžičky, ale dobře by to šlo třeba s háčkem na háčkování - určitě vymyslíte i další vhodné nástroje)

Celou čtvrtku pomalujte voskovkami a přetřete černou nebo tmavě modrou tuší. Počkejte až tuš zaschne a můžete začít barvu seškrabávat a tvořit ohňostroj.
Na tuto techniku je syn ještě malý, takže jen tak škrábal lžičkou po papíru a sledoval, co se to tam objevuje za barvy. Moc se mu to líbilo. Kousek obrázku jsem tedy vyškrábala já, abyste mohli vidět, jak by to mělo vypadat.


Tady je ještě pár dalších technik, které jsme nestihli vyzkoušet.




A jak dopadl test s vypráním barev? Skvěle. Že barvy zmizí z gumové zástěry bylo jasné. Z té bych je umyla i namočeným hadříkem. Víc mě zajímala plínka a ještě víc bodýčko. Z obou se fleky od barev dokonale vypraly, takže nemusíte mít strach, když se od barev náhodou zamaže něco, co byste nechtěli mít zničené.



Tyto tempery od Maped vřele doporučuji i v ostatních barevných kombinacích. Jen, co je někde uvidím, tak je dokoupím. Výhodné je nejen větší množství barvy, než je v tubě, ale navíc jsou Maped tempery tekutější a pracuje se s nimi lépe, než s klasickými temperovými barvami.

Cena balení: cca 250,- (za 5 x 75 ml.)

Vychází tak cena 1,50 koruny za jeden ml. Tedy stejně, jako u klasických temper (10 x 16 ml.), kdy jeden ml. barvy stojí přibližně 1,60 koruny.
Oproti klasickým temperám, které stojí okolo 100,- se cena 250,- může zdát vysoká, ale jak vidíte, v závěru to tak není.