27. ledna 2018

Polévka ze zelených fazolek a špenátu


Nevím, jak vy, ale já jsem zelené fazolky nikdy nemusela. Naučila jsem se je jíst snad až ve dvaceti. Nejen, že jsou fazolky výborné, ale navíc je v nich mnoho vitamínů (K, C, A), minerálních látek (mangan) a také dostatečné množství vlákniny. My máme zásobu zelených fazolek od babičky ze zahrádky.

Ani špenát jsem jako malá neměla ráda a teď si na něm pochutnávám. I v něm můžeme najít spoustu zdraví prospěšných látek jako vitamíny A, B a C, draslík, hořčík, vápník, sodík, železo a další.


Zelená zelenina všeobecně obsahuje kyselinu listovou, a tak se její konzumace doporučuje v těhotenství. Obsahuje také hodně betakaroténu, který se v těle přeměňuje na vitamín A. Navíc zelená zelenina snižuje riziko vzniku civilizačních chorob (onemocnění srdce, rakovina). Díky vysokému obsahu hořčíku a nízkému glykemickému indexu je cenná pro diabetiky. A nakonec něco pro nás, maminy :-) Zelená zelenina je ideální pro hubnutí nebo udržení váhy. Obsahuje totiž velice málo kalorií.

Suroviny

- zelené fazolky
- listový špenát
- 1 cibule
- 1 brambor
- hrst ovesných vloček
- kmín
- olivový olej
- 1 lžička bílého jogurtu


Postup

Cibulku necháme na olivovém oleji (stačí lžíce) zesklovatět. Mezitím si brambor nakrájíme na kostičky a menší polovinu dáme stranou. Na cibulku přihodíme fazolky se špenátem a bramborem, zasypeme trochou kmínu a chvilku restujeme.  Na zeleninu nasypeme vločky a ještě chvilinku restujeme. Vše zalijeme horkou vodou, promícháme a vaříme 20 minut.

Do druhého hrnce si dáme vařit zbytek bramboru a pár lusků fazolek. Vaříme do měkka a pak slijeme. Vařenou zeleninu přidáme do hotové rozmixované polévky s trochou bílého jogurtu.

Vařenou zeleninu přidávat nemusíte. Já jsem ji do polévky synovi dala, protože v talíři rád míchá a nabírá a samotná polévka bez kousků je pro něho nuda :-)

Dobrou chuť :-)