3. ledna 2018

Kuřecí prsa s kukuřicí

Kuřecí prsa se dají připravit na spousty způsobů, ale tenhle se mi u syna osvědčil nejlépe. Když kuřecí maso zapeču s kukuřicí a udělám k tomu bramborovou kaši, nezůstane na talíři ani sousto. Maso bylo tak měkoučké, až se rozpadalo.

Nevím, jak vy, ale já mám nejraději jednoduché a rychlé recepty, u kterých nestrávím dopoledne v kuchyni. Do téhle kategorie zapékané kuřecí maso s kukuřicí určitě patří. Maso vložíte do zapékací misky, přidáte zbytek surovin a je hotovo.

Bramborovou kaši jsem tentokrát dělala klasicky s kravským mlékem, protože jiné jsem zrovna doma neměla. Jindy používám domácí rýžové mléko.

* vhodné od zavedení kuřecího masa (rozmarýn od 11 měsíců, kmín od 6 měsíců)


Suroviny

- kuřecí prsní řízky
- kukuřice
- máslo/olivový olej
- drcený kmín
- rozmarýn
- trocha vody


Postup

Kuřecí maso nejprve opláchněte vodou a poté naporcujte. Někdo maso neoplachuje kvůli tomu, aby bakterie z něho nezůstali na kuchyňské lince a ve dřezu. Já ho oplachuji, protože na mase mohou zůstat úlomky kostí z porcování nebo krev.

Maso vložte do zapékací mísy a přisypte kukuřici. Navrch dejte kousky másla a zasypte kořením. Na konec maso podlijte trochou vody. Másla nebo oleje stačí opravdu trošku, aby jídlo nebylo příliš mastné. To by pro dětské bříško nebylo zrovna to pravé.

Zapékací mísu zakryjte alobalem a pečte v předehřáté troubě na 170°C chvilku přes hodinu. Během pečení maso kontrolujte, kdyby bylo potřeba dolít trochu vodu. Pokud by se voda vypekla, maso by pak bylo suché.

Jak s alobalem?

Jedna strana alobalu je lesklá a druhá matná. Já vždycky zapomenu, co má která strana za vlastnosti. Jestli jste na tom jako já, malinko vám s tím teď pomůžu.

Lesklá strana teplo odráží, matná strana zase propouští.Chceme-li, aby se teplo odráželo do masa musí matná strana alobalu směřovat ven a lesklá na maso.


Dobrou chuť :-)