18. listopadu 2017

Cookies

Minulý rok jsem se cukrovím pro syna ještě zabývat nemusela. Letos už ho ale bude jíst i on, a tak jsem přemýšlela, co bych mu mohla upéct. Nakonec jsem se rozhodla, že upravím recept na cookies. Místo cukru jsem použila panelu, což je nerafinované přírodní sladilo. Kravské mléko jsem nahradila mlékem kokosovým, které si vyrábím doma, stejně jako máslo. Kypřící prášek používám od Alnatura, bez fosfátů. Nemusíte se bát, že by z tohoto kypřícího prášků sušenky nevzešly. Jsou krásně nadýchané a měkké.


* vhodné od jednoho roku


Suroviny

- 120 g špaldové mouky
- 40 g třtinové panely
- 1 menší vejce
- lžička kypřícího prášku
- 3 lžíce kokosového mléka
- 50 g másla


Postup

Máslo rozpustíme (ne úplně, stačí máslo hodně změklé) přidáme panelu , vejce a vyšleháme do pěny. Poté k ušlehané směsi přidáme mouku s kypřícím práškem a pořádně promícháme. Nakonec přidáme kokosové mléko.
Těsto necháme přikryté alespoň hodinu odpočívat v lednici. Když je těsto ztuhlé, lépe se s ním pracuje. Za pomoci lžíce klademe těsto na plech vyložený pečícím papírem. Kuličku těsta lžící vždy trochu rozmáčkneme.
Záleží jenom na vás, jak velké sušenky budete dělat. Pamatujte na to, že po upečení budou jednou tak velké. Nezapomeňte proto, že mezi sušenkami musí být na plechu větší mezery.

Pečeme 9 minut na 170°C.



Samozřejmě do sušenek můžete přidat skořici, citronovou kůru, kandované ovoce, oříšky nebo vanilku. Určitě vás napadnou i další suroviny.
Vždy pamatujte na vhodnost surovin pro určitý věk dítěte (např. oříšky - alergen).