28. listopadu 2017

Pytlíčky na adventní kalendář

Rozhodla jsem se, že letos už pro syna vyrobím adventní kalendář. Hledala jsem inspiraci všude možně a nakonec se mi nejvíce zalíbil kalendář s látkovými pytlíčky.
Koupit látku bylo to nejjednodušší. Nejhorší pro mě, jako pro naprostého začátečníka a amatéra, bylo vymyslet, jak pytlíky ušiji. Zvládla jsem to jen s jedním páráním hned na začátku.

Takové vychytávky, jako pytlíky s všitou šňůrkou na stahování jsem se šít nepokoušela. Ty přijdou na řadu možná příště.

Teď pro vás ale mám trochu jednodušší návod na ušití pytlíků na adventní kalendář. Pokud jste v šití začátečníci tak, jako já, s tímhle návodem to zvládnete bez problémů.

Co budete potřebovat

  • látku s vánočním motivem
  • mašličky
  • špendlíky
  • nůžky
  • křídu/pastelku/tužku
  • pravítko
  • jehlu a niť, pokud nebudete šít na stroji

Jak na to?

Nejprve si rozměry pytlíků rozkreslete na látku a nastříhejte. Nezapomeňte si okolo nechat přibližně 0,5 - 1 cm, který se pak ztratí při šití. Pokud to neuděláte, bude pak pytlík menší, než jste plánovali.

Kratší okraje obdélníku látky zašpendlíme (rub na rub) a sešijeme. To samé uděláme i s delšími okraji.
Celý obdélník ještě přehneme na půl, vložíme po obou stranách stužky (očka na uchycení mašliček), zašpendlíme a sešijeme. V dolní části pytlíku ustřihneme rohy, přetočíme a je hotovo.