7. listopadu 2017

Přírodní kartáček na zuby

Vždycky jsem si říkala, jak je možné, že mají domorodci žijící mimo civilizaci, daleko od všeho moderního, tak krásné bílé zuby. Vždyť nemají ani boty, natož kartáček na zuby. Jak to dělají? Odpověď zní - přírodní kartáček na zuby. Před pár měsíci jsem měla možnost ho vyzkoušet a byla jsem překvapená, jak je skvělý.

Abych pravdu řekla, první použití nebylo nic moc. Silice z kartáčku byla hořká a prvních pár minut v puse pálila (jak jsem později zjistila, je to tak v pořádku). Druhý den večer jsem se s kartáčkem usadila do gauče a u televize si čistila zuby. Pálení a hořká chuť už nebyly tak intenzivní. Dost se mi v tu chvíli ulevilo :-)

A co to vůbec ten přírodní kartáček na zuby je?
Je to část větviček nebo kořínků ze stromu salvadory perské. Vnitřek větvičky je tvořen drobnými vlákny. Těmi se po roztřepení zuby čistí. Zubní pasta k tomuto kartáčku není potřeba. Složky uvnitř klacíku žádná pasta nenahradí. Obsahuje fluorid, vápník, fosfor, vitamin C a mnoho dalších.


Co používáním kartáčku získáte

  • bělejší zuby
  • zamezení vzniku bakterií, které způsobují kazy
  • potlačení zápachu z úst (díky antibakteriální silici)
  • zabraňuje vzniku paradentózy
  • v ústech se vám vyrovná pH
  • remineralizaci skloviny

Jak na to

  1. Otevřete balení kartáčku
  2. Z jednoho konce odstraníte přibližně půl centimetru kůry
  3. Jemně začněte část s odstraněnou kůrou kousat, dokud se vlákna dostatečně neroztřepí
  4. Teď už je kartářek připravený na čištění zubů. Doporučuje se z kartáčku vycucávat silici a mísit ji se slinami
  5. Po vyčištění zubů použité štětinky odřízněte, kartáček vraťte do obalu a uzavřete jej

Skvělé je, že si kartáček můžete vzít kamkoliv a používat ho kdykoliv bez nutnosti vody a zubní pasty.



U nás naleznete hned několik dodavatelů těchto kartáčků. Mezi nejznámější patří YONI, SIWAK a KLACÍK. Cena kartáčku se pohybuje v rozmezí 70 - 130 korun.