18. října 2017

Hra Sklízíme plody podzimu

Podzim je v plném proudu a s ním i sklizeň ovoce. Podzim je krásně barevný, a když se k tomu všemu přidá i nádherné a teplé počasí je to skvělé. Když je ale venku opravdová podzimní plískanice, je lepší zůstat doma. 
Mám tu pro vás tematickou hru, která se bude hodit právě do těch upršených studených dní. A že o ně na podzim není nouze.

Pravidla hry nejsou nijak složitá a můžete si je upravit i podle sebe. Herní sada obsahuje čtyři herní plochy (stromy) a 52 žetonků s plody podzimu (pro každý strom 13). Najdete tady jabloň, hrušku, švestku a ořech. Na žetoncích jsou jablíčka, hrušky, švestky a ořechy.
Žetonky s plody umístěte do polí v korunách stromů a můžete začít hrát. Hodem kostkou určete pořadí hráčů. Dále kolik na kostce padne, tolik např. jablíček ze stromu sklidíte. Kdo má očesaný strom jako první, vyhrává.
Stromy si s dětmi můžete vymalovat podle své fantazie a poté zalaminovat, aby se papír neponičil. Stejně tak zalaminujte i žetonky.

Co se děti při hře učí

  • barvy
  • počty
  • druhy podzimního ovoce
  • názvy stromů
Na stromy si klidně můžete dokreslit i další hrací pole. Prostor k tomu ještě je. Já jsem jich udělala třináct. Syn se třináctého narodil a od toho dne je třináctka mým nejoblíbenějším číslem :-)
Já jsem plody vystřihla z filcu, ale ty vám sem nemůžu nahrát, tak jsem pro vás vytvořila žetonky :-)



Hra ke stažení zde:
http://cms.uzit-si-materstvi.webnode.cz/hra-sklizime-plody-podzimu/