12. března 2018

Narozeninový dort

Včerejší oslava synových narozenin se povedla. Od rána jsem se tedy nezastavila, ale stálo to za to. Když jsem přemýšlela, jaký dort pro něho budu letos dělat, inspirovala jsem se receptem na mléčný řez, který jsem už dříve vkládala na blog.

Jde o jednoduché piškotové těsto, recept najdete tady. Na dort jsem použila dvojitou dávku surovin, vynechala jsem datlový sirup a použila pouze med. Do těsta jsem ještě přidala pět polévkových lžic špaldové mouky.


* vhodné od 1 roku


Na krém

- 200 g smetany na šlehání (1 kelímek)
- 250 g tučného tvarohu (1 vanička)
-1 banán

Na přípravě krému není nic složitého. Stačí vyšlehat smetanu a do té potom zamíchat tvaroh a rozmačkaný banán. Právě banán krém krásně osladí, takže jiné sladidlo není potřeba.

Jak na dort

Z hotového piškotu jsem vyřezala dohromady šest kol. Jako šablona mi posloužila poklička na hrnec o průměru 14 cm. Pak už jsem jenom střídala vrstvy piškot/krémem. Poslední patro jsem nechala holé a ozdobila ho zbytkem krému a borůvkami. Okolo dortu jsem ještě poskládala na plátky nakrájené jahody. No a navrchu samozřejmě nesměl chybět krtek.

Na závěr ještě doporučím dort dělat až v den oslavy, minimálně tedy krém. Banán totiž zařídí to, že krém po nějaké době lehce zhnědne. Vůbec to není závada na chuti, ale jako bílý vypadá krém lépe.




Dobrou chuť :-)