21. února 2018

Maska na karneval

V neděli jsme se synem byli na jeho úplně prvním karnevalu. Kupované masky se mi nelíbí kvůli umělým materiálům, ze kterých jsou ušité. Nevypadá to zrovna nejlíp. Půjčovat jsem masku také nechtěla, tak jsem si řekla, že se nějakou pokusím vyrobit doma. Prohledala jsem internet křížem krážem a z nekonečné inspirace masek jsem vybrala masku kuřátka.

Výroba vypadala jednoduše a nebylo na ni potřeba nic extra, co by se mohlo dát špatně sehnat. To jsem si alespoň myslela. Netušíte (nebo možná ano), jak velký problém je sehnat žluté punčochy nebo legíny, bílé triko s dlouhým rukávem pro kluka nebo obyčejnou bílou čepičku bez obrázků. Takže vlastně téměř vše, co je na výrobu masky potřeba.

Nakonec jsem sehnala, co bylo potřeba. Tričko bylo sice holčičí, ale to se pod peřím nepozná. A po odpárání motýlka z nohavice jsme mohli použít i ty legíny. No, můžeme se pustit do díla.


Co budete potřebovat

- 2x bílé boa (jedno bylo dlouhé 180 cm)
- žluté legíny nebo punčošky
- bílé tričko s dlouhým rukávem
- bílá čepička
- červená látka
- žlutá látka
- patenty
- potřeby na šití
- náplň do polštářů (PES kuličky)
- nůžky

Jak na to?

Boa postupně přišívejte dokola kolem trička. Na velikost 92, kterou syn nosí, byly dva kousky peříčkové šály akorát. Rukávy zůstanou neobšité.
Kdybych masku dělala znovu, místo přišívání bych šálu připevnila za pomoci tavné pistole. Bylo by to rychlejší a snadnější.

Z červeného plátna si vystřihněte hřebínek a sešijte rubem k sobě. Dírkou, kterou jste si nechali přetočte látku lícem navrch, vycpěte a zašijte skrytým stehem. Hotový hřebínek přilepte na čepici tavnou pistolí.
Stejným způsoben ušijte ze žlutého plátna hnátky. K nim pak přišijte pruh látky s patenty, aby se daly zapnout kolem kotníků.

Hnátky se dají dobře a jednoduše udělat z gumových rukavic na úklid (na obrázku níže). Naše dítě by se přes takové pařáty ale nejspíš přerazilo, tak jsem musela vymyslet jinou variantu.





Moje inspirace