4. srpna 2018

Bagely z jogurtového těsta



Znáte tu chuť houstiček právě vtažených z trouby, ještě teplých, na kterých se při namazání máslo roztéká? Jen to píšu, sbíhají se mi na takovou housku sliny. Rohlíky i chleba už jsem pekla. Byly dobré, to ano, jenže příprava dlouhá a složitá. Teď jsem ale objevila recept na dokonalé pečivo z jogurtového těsta, které je hotové hned. Skvělé je, že nemusíte čekat, až vám nakyne těsto. Prostě smícháte mouku, prášek do pečiva a jogurt a máte housky. Já jsem dělala bagely, ale udělat můžete samozřejmě i housky, bulky nebo třeba kaiserky.
 


Suroviny

(na 8 kusů pečiva)

- 1 a 3/4 hrnku špaldové mouky
- 1 hrnek bílého jogurtu (Hollandia)
- 1/2 sáčku prášku do pečiva bez fosfátů (např. Alnatura)
- 2 hrsti slunečnicových semínek
- sezamové semínko

Postup

V misce smíchejte mouku, kypřící prášek a slunečnicová semínka. Slunečnice můžete malinko pokrájet nožem. Do sypké směsi pak přidejte jogurt a vypracujte těsto. Pokud se těsto lepí, je potřeba přidat trochu mouky. V opačném případě - těsto nedrží pohromadě - přidejte trochu jogurtu.

Hotové těsto rozdělte na osm částí. Na pomoučené ploše z jednotlivých kousků vyválejte hada, spojte konce k sobě a položte na plech s pečícím papírem. Hotové bagely potřete rozšlehaným vajíčkem a posypte sezamem.

V troubě předehřáté na 200°C pečeme 15 minut.


Dobrou chuť :-)