7. června 2018

Podivuhodná encyklopedie zvířat



To je tak, když jdete koupit jednu určitou knihu, vejdete do knihkupectví a nejraději byste spolu s tou jednou koupili dalších deset (minimálně). Do knihkupectví chodím moc ráda a dokážu se tam probírat knížkami klidně hodinu. Vždycky, když manžel vidí, že tam mířím, jímá ho hrůza, s kolika knihami zase vylezu ven. Myslím, že brzy mi vstup do knihkupectví zakáže.

Knížky pro sebe nenakupuji, i když titulů, které bych si přečetla ráda, je spoustu. Na knížky totiž od jisté doby nemám čas (Uhádnete, od které? 😄). Před několika měsíci jsem si ale koupila moudrou knihu o rodičovství a přečetla jsem za tu dobu závratných 44 stran, což je zhruba šestina knihy. Jestli tímhle tempem budu pokračovat, možná ji příští rok na jaře dočtu.

Mnohem zajímavější a zábavnější pro mě ale je vybírat knížky pro syna. Je to úplně jako s oblečením. Kdysi (dávno) jsem ho ráda kupovala pro sebe. Teď, když se jdu podívat do krámu s oblečením, že si udělám radost a koupím něco pro sebe, vracím se s taškou plnou hader pro syna. Nějak mě to nakupování pro něho víc těší.

Při poslední návštěvě knihkupectví, kdy jsem čekala, až mi paní prodavačka přinese tu knihu, pro kterou jsem přišla, jsem stála u stojanu a prohlížela si vystavené knížky. Oko mi zabloudilo na (jak jinak) knížku pro děti. Na první pohled mě zaujala, tak jsem ji vzala do ruky a prolistovala. V hlavě už mi běželo: "Jo, tak tuhle knížku musím synovi koupit, ta je super. No, koupila jsem ji :-)


A co je to za knížku?


Jak už název napovídá je to encyklopedie o zvířatech, ale ne jen tak nějaká. Je opravdu podivuhodná. A teď přijde to, proč jsem se rozhodla ji koupit. Obsah, kapitoly, rozdělení zvířat..jak jen to chcete nazvat - to je to! Nenajdete tam totiž zvířata žijící na poušti, v lese, v pralese, v moři a podobnou klasiku, jak jsme zvyklí. Rozdělení zvířat do jednotlivých kapitol je mnohem zajímavější a vtipnější. Najdete tady kapitoly jako Bonbonkově růžoví, Samotáři, Jedovatí, Přeborníci v zadržování dechu atd. To mě naprosto nadchlo, a proto jsem encyklopedii koupila. Je prostě jiná, výjimečná.


Co v knížce najdete a nenajdete


Na celkem 210 stranách si můžete prohlédnout zvířata, která jsou stejná a přitom úplně jiná. Podíváte se do živočišné říše z úplně jiného úhlu, než jak je to u ostatních encyklopedií obvyklé.

Ilustrace do knihy vytvořila švýcarská výtvarnice Adrienne Barmanová a jsou opravdu povedené. Nečekejte ale obrázky zvířat nakreslené tak, že vypadají, jako živá.

Veškerý text v knize se omezuje pouze na názvy zvířat. V kapitole Vyhynulí se pak ještě dozvíte rok vyhynutí daného druhu, u Jedovatých místo na těle, kde se jed nachází, Chytré hlavy vám prozradí, proč se jim říká chytré hlavy, Gladiátoři odkryjí způsob obrany nebo útoku, u Dlouhojazyčníků se dozvíte délku jazyku a u zvířat z kapitoly Přeborníci v zadržování dechu dobu, po kterou vydrží pod vodou bez nadechnutí. 


Obsah


Bájní
Bleskurychlí
Bonbonkově růžoví
Citronově žlutí
Dlouhojazyčníci
Dlouhokrcí
Gladiátoři
Hluční
Horalé
Chytré hlavy
Jedovatí
Jejich Veličenstva
Kropenatí
Lovci
Mistři v maskování
Nebesky modří
Nerváci
Noční "ptáci"
Obři
Ohnivě červení
Ohrožení
Ochočení
Peciválové
Pichlavci
Pospolití
Prokletí
Proužkatí
Přeborníci v zadržování dechu
Samotáři
Skokani
Smaragdově zelení
Sněhově bílí
Stavitelé
Světoběžníci
Trpaslíci
Uhlově černí
Ušatci
Velesvůdníci
Věrní až za hrob
Vyhynulí
Zálesáci
Rejstřík








Název knihy: Podivuhodná encyklopedie zvířat
Autorka: Adrienne Barmanová
Doporučený věk: 6+
Cena: 349 Kč
Vydalo: Nakladatelství Host