21. ledna 2019

Tuňákové muffiny



Přemýšlela jsem, co bych mohla synovi připravit k odpolední svačině a napadlo mě, že bych nějak mohla zužitkovat brambory, co zbyly od oběda. Nerada jídlem plýtvám a nechtěla jsem brambory jen tak vyhodit. Umíchala jsem směs na tuňákové muffiny a dala péct. K hotovým muffinům jsem mu ještě nakrájela zeleninu. Svačinka měla úspěch, snědl všechno :-)

* vhodné od 1 roku
- tuňák je samozřejmě lepší čerstvý, osobně jsem ho poprvé dala z konzervy až před 3 rokem

Suroviny

(na 9 muffinů)

- tuňák ve vlastní šťávě (např. Calvo)
- 2 vařené brambory
- 2 vejce
- 3 šalotky
- kmín
- tvrdý sýr (alespoň 40 % tuku v sušině)
- lžíce másla


Postup


Formičky na muffiny vymažeme rozpuštěným máslem.

V míse rozmačkáme uvařené a vychladlé brambory. Přidáme tuňáka, nadrobno nakrájenou šalotku, kmín a vejce. Nakonec přilijeme zbytek rozpuštěného másla.

Směs zamícháme a naplníme s ní formičky. Vršek muffinů posypeme nastrouhaným sýrem a dáme péct.

Pečeme na 180°C (v předehřáté troubě) po dobu 25 minut.


Dobrou chuť :-)