17. dubna 2018

Ovocné bonbony pečené v troubě

Už asi víte, že bonbóny, sušenky, čokolády a jiné sladkosti synovi nekupuji. I když mám nálepku matky, která svému dítěti nic nedopřeje, nevadí mi to. Rozhodně to pro mě není důvod jít do obchodu a koupit tam synovi brumíka a spol. Prostě nevidím žádný smysl v tom, dávat mu něco, co je plné umělých sladidel s nulovou výživovou hodnotou.

Abyste si ale nemysleli, že nikdy nemlsáme.. Mlsáme, ale trochu jinak :-)
Už dříve jsem narazila na recept na ovocné "bonbony" a těšila jsem se až ho vyzkouším. Bonbony jsou prostě skvělé. Nejlepší na tom je, že jsou vyrobené z čerstvého ovoce, bez rafinovaného cukru a bez zbytečných barviv a umělých dochucovadel. Příprava je jednoduchá, sušení sice dlouhé, ale stojí to za to.


* vhodnost vzhledem k věku bych nechala na vás, s ohledem na med tak od 10. měsíce (jde to samozřejmě i bez medu), bonbony mají charakter sušeného ovoce, takže je na vašem uvážení, zda si s nimi děti dokáží v pusince poradit
- pořád ale platí, že je to mlsání, takže všeho s mírou


Suroviny

- 2 jablka
- 4 jahody
- lžička medu


Postup

Oloupaná jablka dáme do mixéru společně s omytými jahodami a rozmixujeme dohladka. Ovoce dáme do hrnce a pár minut povaříme.

Do pekáče dáme pečící papír nebo pečící fólii a ovocnou směs rovnoměrně rozprostřeme.

Pečeme/sušíme na 80°C 6 hodin.

Po vyndání z trouby necháme placku vychladnout a sejmeme ji z fólie. Placku smotáme do ruličky a nakrájíme na kousky.

Bonbony skladujte na suchém místě v uzavřené nádobě.


Jednoznačně doporučuji použít pečící podložku. Na pečící papír se ovocná placka přilepí a je dost o nervy ji dostávat dolů. Jde to, ale těžko a pracně.

Video, podle kterého jsem bonbony připravovala najdete tady.


Dobrou chuť :-)